C++'da yapılar (structures), farklı türlerdeki verileri bir arada tutmak için kullanılan bir veri yapısıdır. Yapılar, birden fazla değişkeni bir araya getirerek tek bir veri türü gibi kullanılmasına olanak tanır. Bu, özellikle ilişkili verilerin birlikte saklanması gerektiğinde kullanışlıdır.
Yapı Tanımlama
Yapılar, struct anahtar kelimesi ile tanımlanır. Bir yapı tanımlarken, içerdiği değişkenlerin türü ve adı belirtilir.
Örnek: Yapı Tanımlama
#include <iostream>
using namespace std;
// Yapı tanımı
struct Person {
string name;
int age;
};
int main() {
// Yapı kullanarak bir değişken tanımlama
Person person1;
// Değişkenlere değer atama
person1.name = "Hüseyin Tazegül";
person1.age = 26;
// Değerleri yazdırma
cout << "İsim: " << person1.name << endl;
cout << "Yaş: " << person1.age << endl;
return 0;
}
Yapı ile Fonksiyon Kullanımı
Yapılar, fonksiyonlara parametre olarak da geçirilebilir. Bu, yapıların daha modüler ve yeniden kullanılabilir olmasını sağlar.
Örnek: Yapı ile Fonksiyon Kullanımı
#include <iostream>
using namespace std;
// Yapı tanımı
struct Person {
string name;
int age;
};
// Yapı parametresi alan fonksiyon
void printPerson(Person p) {
cout << "İsim: " << p.name << endl;
cout << "Yaş: " << p.age << endl;
}
int main() {
Person person1;
person1.name = "Hüseyin Tazegül";
person1.age = 26;
// Fonksiyona yapı gönderme
printPerson(person1);
return 0;
}
Yapılar ve Dizi Kullanımı
Yapılar, dizilerle birlikte kullanılabilir. Bu, birden fazla benzer yapı nesnesini depolamak için kullanışlıdır.
Örnek: Yapılar ve Dizi Kullanımı
#include <iostream>
using namespace std;
// Yapı tanımı
struct Person {
string name;
int age;
};
int main() {
// Yapı dizisi tanımlama
Person people[3];
// Dizi elemanlarını doldurma
people[0] = {"Ali", 30};
people[1] = {"Ayşe", 25};
people[2] = {"Mehmet", 28};
// Dizi elemanlarını yazdırma
for (int i = 0; i < 3; i++) {
cout << "İsim: " << people[i].name << ", Yaş: " << people[i].age << endl;
}
return 0;
}